Hvorfor sette bort arbeidsoppgaver?

Vurderer du å sette bort arbeidsoppgaver.

Legg igjen din kontaktinformasjon så tar vi kontakt for å se hva vi kan hjelpe deg med!

Verden blir mindre- konkurransen øker

Stadig flere bransjer merker tøffere og tøffere konkurranse. Enten det er bransjeglidning, endringer i det økonomiske bildet, digitalisering, e-handel eller utenlandske konkurrenter som utfordrer. Tilgangen til varer og tjenester blir større og enklere for hver dag som går. Vi kan handle belegningsstein fra Kina, vi kan får en spanjol til å utvikle hjemmesiden vår. Hus får vi ferdig levert fra Litauen. Vi har tilgang til de beste produktene og tjenestene uten å ta hensyn til hvor det produseres. Dette betyr at vi alle må spesialisere våre produkter og sørge for at vi er best i verden på det vi kan.

Fokus

Mange må tenke annerledes enn man har gjort til nå. Vi må fokusere mer på vår kjernevirksomhet for å opprettholde konkurransekraften. Mine kolleger i Osberg Services er best på regnskapsføring, lønn og bedriftsøkonomisk rådgivning, og det er det vi bruker våre ressurser på å perfeksjonere. Vi jobber daglig for å effektivisere arbeidsrutinene våre slik at vi kan gjøre dagen enklere for våre kunder. Vi får til dette fordi vi har outsourcet en del av våre oppgaver som ikke har direkte innvirkning på vårt arbeid. Oseberg Services har blant annet satt ut drift av it-løsninger og rekruttering. Det blir litt feil for oss å sette andre til å ta seg av våre regnskap, men hadde ikke det vært vår kjernevirksomhet er jeg sikker på at vi hadde satt ut dette også.

Fornuftig bruk av tid

Opp gjennom årene har jeg møtt mange som driver butikker i bransjer som jernvare, leketøy, klær og mat. De aller beste av disse har en kjærlighet og pasjon for faget sitt og produktene de selger. De har 100% fokus på butikkdrift og varene de selger, og er verdens beste på dette. Dette får de til fordi de har sørget for at de kan ha fullt fokus på dette. Ett annet kjennetegn er at disse kjøpmennene har tid til å være i butikken med kundene sine. De er dedikerte og sørger for at kundene deres er fornøyde og kommer tilbake. Jeg vil ikke hevde at outsourcing av enkelte oppgaver er nøkkelen til suksess, men jeg er 100% sikker på at fokus på kjernevirksomheten og tid til kundepleie bidrar mye til at disse lykkes.

Skomaker bli ved din lest!

Outsourcing-skomaker bli ved din lest.jpg

Ordtaket «skomaker bli ved din lest» kan benyttes i denne sammenheng. Gjør det du kan og sørg for kvalitet, resten overlater du til andre. Jeg er sikker på at dersom man har fokus på at kundene skal være fornøyd og sørger for at man har kontroll på butikken vil man lykkes.

Ved å knytte til deg de rette ressursene og rådgiverne vil du kunne fokusere på de rette tingene for din drift. Dette vil føre til ett bedre resultat.